Car Insurance Discount1

איך אפשר להוזיל את ביטוח הרכב?

תעריפי הביטוח לרכב התייקרו בעשרות אחוזים בשנתיים האחרונות, באופן שמשפיע כמעט על כל נהגי ישראל. עם זאת, יש עדיין מה לעשות בנידון

 

יוני אביב

ההתייקרות במחירי הביטוח לרכב שמתחוללת בישראל בשנתיים האחרונות, לא צפויה להירגע בקרוב וגם לא מדובר במשהו מינורי, אלא על התייקרות של עשרות אחוזים בשנה, הן בדגמים פופולריים ונפוצים, והן בדגמים שקצת פחות.

הסיבות לכך דווקא די מגוונות. ראשית, העובדה שקשה הרבה יותר לשנע לכאן חלקי חילוף הדרושים במקרה של תאונות שהובילו לתביעת הביטוח. זאת בשל המצב הרגיש עם החות'ים בנתיבי הסחר הימיים. אם זה לא מספיק, הירידה בגניבות הרכב שראינו בסוף 2023 כבר נמחקה לגמרי ונתוני גניבות הרכב שוב מזנקים.

ההתייקרות פוליסות הביטוח הובילה לאחרונה נהגים רבים לוותר על הביטוח המקיף לרכב ולהסתפק בביטוח חובה + צד ג' בלבד. בכך הם למעשה שומרים לעצמם את הזכות לקבל פיצוי כספי מחברת הביטוח במידה ורכבם יגרום לנזק ברכב אחר בכביש או לרכוש של צד שלישי כלשהו, אבל להתמודד בעצמם עם נזקים כספיים לרכב שלהם. אופציה שעד לא מזמן הייתה נחלתם הבלעדית כמעט של נהגים שהחזיקו ברכב זול או ישן במיוחד, שרכישת ביטוח מקיף עבורו נראתה כמו מהלך קצת מיותר.

ויתור על ביטוח מקיף לרכב, עם זאת, היא פעולה רבת סיכונים. אחרי הכול אנחנו מדברים כאן על הפוליסה היחידה שמספקת כיסוי מלא במקרה של גניבת הרכב או של תאונה שמשביתה אותו עד למצב של 'טוטאל לוס'. שלא לדבר על העובדה שבשנים האחרונות הביטוח המקיף לרכב כבר כולל גם הרחבות והטבות נוספות כמו שירותי גרירה ודרך ורכב חלופי במקרה של תאונה.

איך בכל זאת ניתן להתמודד עם המצב? ובכן זמנים מאתגרים מביאים איתם לפעמים פתרונות יצירתיים וגם היום יש מספר דרכים טובות להוזיל את ההוצאות על ביטוח הרכב שלכם. בואו ונציג כמה מהן:

ביטוח רכב

1. ערכו השוואות מחירים וקבלו מספר הצעות מחיר

אחד הסודות הכי גלויים של חברות הביטוח באשר הן, הוא שמבוטחים רבים פשוט מחדשים את ביטוח הרכב שלהם אוטומטית שנה אחר שנה, מבלי להידרש יותר מדי לעלויות שהשתנו או לאפשרות לשלם הרבה פחות בחברת ביטוח אחרת. כל יום מחדש נהגים בישראל נחרדים לגלות שכבר שנים הם משלמים הרבה יותר מדי, רק כי לא הטריחו את עצמם עם סקר שוק פשוט והשוואת מחירים במעמד חידוש הביטוח. בעידן שבו ניתן לבצע השוואה אינטרנטית פשוטה, לאסוף הצעות מחיר מפורטות בכמה לחיצות כפתור ואפילו להתמקח על השורה התחתונה, בחירה במסלול החידוש האוטומטי היא הדרך הבטוחה לרכישת ביטוח לא נבונה.

2. הגבילו את היקף הנסועה שלכם

או במילים פשוטות יותר, את הקילומטראז' שלכם. חברות ביטוח מסוימות מאפשרות היום מסלולי ביטוח מקיף התלויים בכמות קילומטרים קבועה מראש, ובמקרים מסוימים אפילו ביטוח זמני לתקופות קצובות. מדובר באפשרות לא רעה בכלל עבור מי שמשתמשים ברכבם לנסיעות קצרות בלבד, עובדים מהבית, או שבידיהם רכב נוסף ולכן לא מרבים להיעזר ברכב השני.

 3. הגבילו את מספר הנהגים

מבחינתה של חברת הביטוח, הסיכון לתאונה (ומשם לתביעת הביטוח) עולה ככל שנהגים רבים יותר משתמשים ברכב. הרי בסופו של דבר, בבואה של חברת הביטוח לספק הצעת מחיר לביטוח מקיף, היא משקללת פנימה גם את הנתונים האובייקטיביים של המבוטח (גיל, וותק הנהיגה, היסטוריית תאונות וכד'). לכן, כאשר אנחנו רוכשים ביטוח מקיף המאפשר לכל נהג להשתמש ברכב שלנו, אנחנו אוטומטית מייקרים את הפרמיה. כדאי לנסות ולהעריך מראש מה הסיכוי שעוד מישהו מחוץ מכם (או מבן משפחה קרוב) בכלל ישתמש פעם ברכב, ולעדכן את חברת הביטוח בהתאם.

 4. הוספת נהג צעיר לפוליסה רק בזמן השימוש

אחד הדברים שהכי מייקרים פוליסות של ביטוח מקיף ברכבים משפחתיים, היא ההוספה של נהג צעיר לפוליסה. על פניו מדובר במהלך טריוויאלי. אחד הצאצאים במשפחה מתחדש ברישיון נהיגה, ההורים רוצים לאפשר לו לעשות את הסיפתח על המכונית היחידה בבית, ואז מגלים שההוספה מייקרת משמעותית את מחיר הפוליסה. הסיבה לכך היא כמובן שנהגים צעירים או חדשים נחשבים כבעלי סיכון מוגבר להיות מעורבים בתאונת דרכים (בעיקר בשל חוסר הניסיון על הכביש), ולכן חברות הביטוח מנסות לצמצם את הסיכון עם העלאת מחיר הפרמיה.

מצד שני, נהגים צעירים רבים שכבר סיימו את תקופת הניסיון שלהם, דווקא מוצאים את עצמם מאחורי ההגה בתדירות נמוכה יחסית (בוודאי אם מדובר בחיילים, למשל), וכך יוצא שהפרמיה מתייקרת עבור נהג שבקושי יוצא לכביש. הפתרון? הוספה של נהג צעיר לפוליסה המקיפה רק על בסיס השימוש שלו ברכב, ולא באופן קבוע.

5. רכישת ביטוח רכב דרך אלבר

המוני ישראלים כבר יצאו מאולמות התצוגה של חברת אלבר עם רכבים. בין אם מדובר בקניה או בליסינג, אפשר להבין את היתרון שבהתנהלות מול חברת רכב מובילה שמציעה את כל השירותים במקום אחד. זאת גם הסיבה שאלבר יכולה להציע ללקוחות שלה ליהנות ממבצעים, הוזלות והטבות גם בכל מה שקשור לרכישת ביטוח רכב. דרך סוכנות הביטוח שלה, בשם אלבי, יכולים לקוחות אלבר לקבל הצעה תחרותית ומנצחת לביטוח רכב, במקביל לכל עסקת רכב שיבחרו, ואף בנפרד ממנה.

מנהלת תחום הביטוח באלבר, חלי לוי, מסבירה: "באלבי אנחנו מבינים שביטוח הרכב הוא הוצאה לא מבוטלת עבור משק הבית הישראלי, וגם כמה חשוב שהכיסוי הביטוחי יתאים לצרכים של המבוטח ומאפייני השימוש ברכב. העובדה שאלבי עובדת עם 7 חברות ביטוח שונות מאפשרת לנו לבדוק, להשוות ולהתאים ללקוח את מסלול הביטוח שהכי מתאים לו".

לסיכום

גם בעידן שבו נדמה שההתייקרות במחירי הביטוח לרכב היא בלתי נמנעת, הקפדה על כמה כללי אצבע בסיסיים ברכישת הפוליסה, יכולה לעשות הבדל אמיתי בשורה התחתונה של תג המחיר. נסו שלא להיות אוטומטיים, השתדלו להיות עירניים למבצעים והטבות ותוכלו לחסוך סכומים לא מבוטלים על ביטוח הרכב בכל שנה. כן, גם השנה.

 

חזרה לכל הכתבות והמאמרים >>

ביטוח רכב

ליצירת קשר מלאו את הפרטים ונחזור אליכם בהקדם

 

×
Alternate Text
זכיינית המותגים:
Alternate Text Alternate Text Alternate Text Alternate Text
Alternate Text Alternate Text Alternate Text
Alternate Text Alternate Text Alternate Text
Alternate Text Alternate Text
| קבוצת אלבר": אלבר קרדיט בע"מ | אלבר (י.מ.ת.) החברה להפצת כלי רכב בע"מ | ממסי שירותי דרך וגרירה בע"מ | אלבר סוכנות לביטוח כללי (2016) בע"מ"* .מוטו פרטס בע"מ | אלבר משכנתאות בע"מ | וכן, כל תאגיד המוחזק או שיוחזק, במישרין או בעקיפין, על ידי אלבר שירותי מימונית בע"מ
×
Alternate Text
זכיינית המותגים:
Alternate Text Alternate Text Alternate Text Alternate Text
Alternate Text Alternate Text
Alternate Text Alternate Text
Alternate Text Alternate Text
Alternate Text Alternate Text
| קבוצת אלבר": אלבר קרדיט בע"מ | אלבר (י.מ.ת.) החברה להפצת כלי רכב בע"מ | ממסי שירותי דרך וגרירה בע"מ | אלבר סוכנות לביטוח כללי (2016) בע"מ"* .מוטו פרטס בע"מ | אלבר משכנתאות בע"מ | וכן, כל תאגיד המוחזק או שיוחזק, במישרין או בעקיפין, על ידי אלבר שירותי מימונית בע"מ