Savings On Car Expenses1

איך לחסוך בהוצאות הרכב? 5 טיפים מנצחים

הדלק יקר, הביטוחים עלולים להכביד, ולכו תדעו איך תצאו מהמוסך.
למרות כל זאת, אפשר לחסוך לא מעט בהוצאות הרכב בכל שנה. הנה חמישה טיפים שיעזרו לכם לעשות את זה

אם נצלול לרגע לפירוט ההוצאות החודשי של משפחה ממוצעת בישראל, כנראה שנזהה בין ההוצאות המרכזיות שמהוות את עיקר הנטל הכלכלי, את הוצאות הרכב ואם במשפחה יש יותר ממכונית אחת, אז הן אף ימצאו את דרכן לראש הטבלה הזאת. כשמדברים על הוצאות רכב הכוונה היא בעיקר לדלק, הביטוחים השוטפים, אגרות רישוי וגם על טיפולי תחזוקה, תיקונים, וחלקי חילוף. תחומים שרשמו קפיצות מחירים לא מבוטלות בשנים האחרונות.

העניין הוא שישראלים רבים נוטים להתייחס להוצאות הרכב שלהם כמו להוצאה על מגורים או מיסים, במובן הזה שכביכול מדובר בסכום די קבוע ולא גמיש, שאין ממש דרך לצמצם אותו. אז זהו, שיש כמה דרכים בדוקות לחסוך בהוצאות הרכב שלכם. בפסקאות הבאות נתמקד בחמישה טיפים שיעזרו לכם להשיג בדיוק את זה.

נהגת חותמת על חוזה

1. הוצאות דלק

מטבע הדברים, הוצאות על דלק מהוות את אחד הכאבים הגדולים יותר שקשורים לאחזקת רכב, עד כדי כך שיותר ויותר ישראלים עוברים בכל שנה לרכב חשמלי לגמרי, ולו רק כדי להיפטר מהתלות במחירי הדלק הלא יציבים. אלא שהרוב המכריע של נהגי ישראל עדיין נוהגים ברכב עם מנוע בעירה רגיל, כך שהרומן שלהם עם תחנות הדלק בישראל עדיין קיים.

יש כמה צעדים די פשוטים שיעזרו לכם לשרוף פחות דלק בזמן שאתם כבר משתמשים ברכב. למשל, ריקון של תא המטען ברכב מכל מה שלא חייב להיות שם. אנחנו נוטים להתייחס לפעמים לתא המטען של הרכב כאל מחסן נייד, אבל האמת היא שתוספת המשקל המיותרת הזאת פשוט מבזבזת דלק יקר.

גם נסיעה ברכב שבו לחץ האוויר בצמיגים נמוך מההגדרות היצרן, מובילה לשריפת דלק מואצת, שלא לדבר על הסיכון הבטיחותי שבנהיגה עם צמיגים עם לחץ אוויר נמוך מדי.

בנוסף, תמיד עדיף להשתמש באופציה של תדלוק עצמי החוסכת כסף בכל תדלוק, וכמובן לוותר על המזגן מתי שאפשר. בפועל, מיזוג האוויר ברכב הוא הפרמטר שמשפיע הכי הרבה על צריכת הדלק שלנו, וברור שהאקלים הישראלי לא מאפשר לוותר עליו כליל, אבל מומלץ לשים לב למקרים בהם המיזוג מופעל אוטומטית מבלי שאנחנו באמת מעוניינים בו.

 

2. תחזוקה שוטפת, טיפולים ותיקונים

האמת היא שחלק לא מבוטל מהכסף שבעלי רכב מוציאים בכל שנה במוסך, הוא לא ממש מתוכנן. יש בלאי טבעי של הרכב, יש תיקונים קטנים או גדולים שיש לעשות, וגם הטיפולים השוטפים גדלים עלולים לתפוח לפעמים להוצאה גדולה יותר, אם הגיע הזמן להחליף רכיבים חשובים כמו חלקים במערכת הבלמים, צמיגים וכד'.

כדאי מאד לטפל בכל מה שדורש עין מקצועית, כבר מהרגע הראשון שבו שמתם אליו לב. בעולם הרכב, לתקלות קטנות יש נטייה לגדול לתחנות גדולות יחסית מהר, ומעבר לסיכון הבטיחותי, הזנחה או התעלמות עלולה להיגמר בארנק מרוקן יותר.

בנוסף, הקפדה על תחזוקה בסיסית בכל מה שקשור לשטיפת הרכב, בדיקה פשוטה של מדי השמן והמים תעזור מאוד להימנע מביקורים תכופים במוסך.

 

3. ביטוחי רכב

עולם ביטוחי הרכב מתחלק לשלוש פוליסות עיקריות: ביטוח חובה, ביטוח צד ג' וביטוח מקיף, כאשר הרוכשים ביטוח מקיף בעצם מקבלים פוליסה שכבר כוללת את ביטוח צד ג'. עכשיו, בשנתיים האחרונות תחום ביטוח הרכב עבר התייקרות לא מבוטלת – לפעמים בשיעור של עשרות אחוזים – מה שמסתכם לכל הפחות בתוספת של מאות שקלים בשנה. ברוב המכריע של המקרים, נהגי ישראל לא מסתפקים בביטוח החובה (שבלעדיו אסור בכלל להתניע את הרכב), ורוכשים גם ביטוח מקיף.

אבל יש לא מעט מקרים או מצבים שבהם ניתן להוריד גם בעלויות הללו. למשל אם בבעלותכם רכב ישן וזול יחסית, שערכו בשוק לא עולה על 12-15 אלף שקלים, יכול להיות שאתם יכולים להסתפק ברכישת ביטוח חובה + צד ג' בלבד. זה אומר שלא תקבלו פיצוי כספי במקרים בהם הרכב נגנב או היה מעורב בתאונה שהותירה בו נזקים, אבל כן תהיו מכוסים במקרה שבו רכבכם יגרום נזק לרכב של מישהו אחר בכביש (צד ג').

בנוסף, חברות הביטוח מאפשרות גמישות עם הסעיפים השונים בפוליסות של הביטוח המקיף, כך שאתם יכולים למשל לבקש סעיף השתתפות עצמית גבוה יחסית, בתמורה למחיר מופחת של הפוליסה כולה. אם אתם נהגים זהירים וסומכים על עצמכם שלא תהיו מעורבים בתאונה, יכול להיות שזה מסלול הוזלה שיתאים לכם.

ויש כמובן את ההמלצה הבסיסית שתמיד עובדת והיא לערוך סקר שוק חכם לפני שאתם רוכשים כל ביטוח לרכב. אם תעשו זאת, תגלו לפעמים פערים מאוד גדולים בין ההצעות של החברות השונות.

 

4. הרגלי נסיעה נכונים

זה נשמע כמעט טריוויאלי, אבל אימוץ הרגלי נסיעה נכונים תחסוך לכם כמות נכבדת של כסף בכל שנה. זה מתחיל מהעובדה שאם תימנעו מהאצות ובלימות חזקות ותכופות, פשוט תבזבזו פחות דלק. זה ממשיך דרך העובדה שנהיגה זהירה ומתונה מפחיתה דרמטית את הסיכוי שלכם להיות מעורבים בתאונת דרכים. זה מסתיים בכך שנהיגה אחראית שומרת על הצמיגים והבלמים שלכם לאורך יותר זמן, כמו גם רכיבים אחרים ברכב שלא מגיבים טוב לנהיגה אגרסיבית מדי ובכך להפחית את כמות הפעמים שתיאלצו לראות מוסך.

 

5. מעבר לרכב חסכוני

באופן עקרוני, רכבים קטנים יותר הם רכבים חסכוניים יותר. המון ישראלים נוטים לרכוש דגמים שהם לא בהכרח צריכים (למשל, סדאן משפחתית עבור זוג בלי ילדים או רווק/ה), ובכך מראש מסדרים לעצמם סעיף הוצאות רכב גבוה מדי בלי סיבה. מעבר לרכב קטן יותר וחסכוני יכול להיות צעד חכם שיפחית משמעותית את הוצאות הרכב שלכם. וכיצד תמצאו רכב כזה? ובכן, אפשר להיכנס לסניף של חברת 'אלבר' ולצאת ממנו די מהר עם רכב חדש וחסכוני במחיר מוזל שיתאים למידותיכם.

מגוון הרכבים העצום הפרוש בסניפי אלבר, יחד עם אפשרויות הרכישה השונות, כמו רכב יד שניה או רכב חדש אפס קילומטר, לצד אפשרות של מסלול ליסינג פרטי שנתפר בהתאמה ספציפית ליכולת הכלכלית של כל לקוח ומכיל את רוב רכיבי אחזקת הרכב – מבטיחים שתצליחו גם להקטין את ההוצאה השנתית על רכב, וגם ליהנות מראש שקט בכל הקשור לאחזקה השוטפת שלו.

לסיכום

למרות כל הצעדים החכמים לחסכון בהוצאות הרכב, אין דרך להימנע מלהרגיש את סעיף הוצאות הרכב בפירוט ההוצאות החודשיות שלכם, אבל אין ספק שהקפדה על כמה כללים פשוטים והתנהלות חכמה יותר בשגרה, יוכלו לקלף לא מעט כסף מהחשבון הסופי. סעו בזהירות.

 

חזרה לכל הכתבות והמאמרים >>

לקבלת הצעה מנציג אלבר

×
Alternate Text
זכיינית המותגים:
Alternate Text Alternate Text Alternate Text Alternate Text
Alternate Text Alternate Text Alternate Text
Alternate Text Alternate Text Alternate Text
Alternate Text Alternate Text
| קבוצת אלבר": אלבר קרדיט בע"מ | אלבר (י.מ.ת.) החברה להפצת כלי רכב בע"מ | ממסי שירותי דרך וגרירה בע"מ | אלבר סוכנות לביטוח כללי (2016) בע"מ"* .מוטו פרטס בע"מ | אלבר משכנתאות בע"מ | וכן, כל תאגיד המוחזק או שיוחזק, במישרין או בעקיפין, על ידי אלבר שירותי מימונית בע"מ
×
Alternate Text
זכיינית המותגים:
Alternate Text Alternate Text Alternate Text Alternate Text
Alternate Text Alternate Text
Alternate Text Alternate Text
Alternate Text Alternate Text
Alternate Text Alternate Text
| קבוצת אלבר": אלבר קרדיט בע"מ | אלבר (י.מ.ת.) החברה להפצת כלי רכב בע"מ | ממסי שירותי דרך וגרירה בע"מ | אלבר סוכנות לביטוח כללי (2016) בע"מ"* .מוטו פרטס בע"מ | אלבר משכנתאות בע"מ | וכן, כל תאגיד המוחזק או שיוחזק, במישרין או בעקיפין, על ידי אלבר שירותי מימונית בע"מ